Header Ads

Sayu Dan Pilu Hati Ni!! "Ayah Kahwinkan Saya 2 Kali Dalam Sebulan Untuk..." - Rintih Gadis Usia 16 Tahun Ni..



Seorang bapa sepatutnya menjadi pemimpin dalam keluarga, namun lain pula jadinya dengan kisah yang bakal kami kongsikan. Memang tak sangka seorang bapa sanggup menjual anaknya sendiri demi keuntungan wang ringgit. Lebih malang apabila gadis ini diceraikan selepas 2 minggu.

Penyeksaan tidak berakhir di situ apabila gadis ini dijual kali kedua. Memang sedih sungguh. Semoga gadis ini terus tabah menghadapi dugaan ini.

Ayah kahwinkan saya 2 kali dalam sebulan untuk duit. Gadis bawahan 16 tahun. Gadis ini lari dari semua orang yang dia kenal dan mencari tempat perlindungan di utara. Dia kini mengandung, takut dan tidak tahu mahu kemana tetapi terus rapat dengan guru yang ambil peduli kisahnya.

Inilah kisahnya.
Dia seorang gadis cantik yang ceria. Dia belajar sehingga dia berusia 14 tahun. Semua adik-beradiknya berhenti belajar awal. Dia mempunyai keluarga yang hebat. Tetapi ayahnya adalah pemabuk dan kadang-kadang memukul ibunya. Hanya ibu yang bekerja dengan pekerjaan yang pelik dengan meletakkan makanan di meja? Bapa tidak berkerja. Pfft.

Pada usia 16 tahun, bapa “menjual “nya kepada lelaki berusia 20-an untuk berkahwin dengan harga RM18k tanpa persetujuannya. Dia terpaksa mengikutinya. Ibunya sendiri tidak menghalangnya. Dua minggu kemudian dia berlari pulang ke rumahnya selepas suami itu ceraikan dia.

Bapa buat tak kisah. Dua minggu selepas itu, dia kahwinkan balik gadis itu untuk RM1k tanpa persetujuannya kan DENGAN ORANG LAIN PULAK. 2-3 minggu kemudian dia berlari dan pergi ke seorang guru.


Dia merindui keluarganya walaupun dia tidak tahu ayahnya tidak akan melindunginya. Suami pertama kini mendakwa belum cerai dan mencari dia. Suami kedua tak pulak carik. Haiiiiii. Kehidupannya kini berjalan. Ketika saya bercakap dengannya, saya bertanya tentang keperluan asasnya. Tiada seluar dalam, tiada bra, apa-apa. Takpe. Kami akan cari untuk awak..

Saya bertanya adakah dia suka di mana anda berada? Ya ……. Ada makanan. Saya rasa tidak selesa. Dia berterima kasih atas peluang untuk berada di sini. Saya cakap kat dia yang dia masih belum selamat, tetapi kawan saya di sini akan menjaga anda dan bayi anda.

Adakah awak tahu apa yang akan anda lakukan dengan bayi?
Dia berkata saya nak jaga. Baby ni tak salah. Saya yang malang. Bukan si bayi. Kami terpaksa mengurangkan perbualan kami.
Dia adalah 16. Keluarganya melayannya sebagai komoditi lebih daripada keluarga. Seperti lembu.

gambar sekadar hiasan.





Sumber : Syed Azmi
FACEBOOK KIM SKIN


No comments

Powered by Blogger.