Header Ads

'Buat Malu Perempuan Je' - Video Buat Lawak 'Miss V' Kena Kecam Netizen




Tindakan ini hanya memalukan kaum wanita sahaja! Walaupun niat untuk menegur ataupun berkongsi informasi, namun tak perlulah keterlaluan sehingga mengaibkan diri sendiri. Malah yang menonton pula berasa malu. 

Menerusi sebuah video dikongsikan Facebook, seorang wanita dipercayai ingin membuat jenaka mengenai bau 'Miss V', sebaliknya aksinya yang melampau itu membuat netizen tak selesa menontonnya.

"Sebab tiada sesiapa yang akan beritahu apa-apa mengenai 'poen' kita.

"Tengok ada bau apa. Bau telur, hamis, bau ikan masin, atau bau benda basi? Ya Allah!" katanya.

Perkataan dan aksinya yang mencolok mata itu ditambah lagi dengan gela tawa seperti dirasuk membuat netizen meluat melihatnya.


"Kenapalah memalukan diri sampai macam tu sekali. Kami yang tengok pun naik malu.

"Dah macam pelacur jual produk.

"Tak kelakar langsung, meluat aku tengok! Jagalah sikit perangai tu," komen netizen.

Meskipun menerima kecaman hebat, masih ada segelintir pihak yang melihat dari perspektif positif.

"Memang betul apa yang dia cakap. Cuma cara direct dia ckp tu ramai tak boleh terima. Kutuk la, kecam la. Nasihat dia tu yang penting," tulis netizen.


Sebelum melakukan sesuatu, fikir dahulu masak-masak mengenai kesan dan akibatnya. Biar berpada-pada melakukan sesuatu agar diri tak kelihatan hina di mata masyarakat, okey? 



FACEBOOK HERBAL RIMBA


No comments

Powered by Blogger.